Söndag igen

Har ni smakat denna kycklingkorv?



Den är verkligen god! Själv åt jag den första gången i mitten på -90 talet när jag jobbade på mitt nuvarande jobb och vi hade en invandrar familj där. Jag har nog aldrig vågat köpa pröva den bara ändå.

Idag blev jag bara så sugen på äppelpaj så jag gjorde 2 stycken dena ena hade jag hallon i också.
Det blev mitt favoritrecept



I dag var jag till en väninna som testade min fysiska och psykiska status. Hon satte en klämma på vardera arm över pulsen och dessa var kopplade till en dator. Jag blev verkligen förvånad mitt mående är så bra nästan på topp kan jag säga men mycket beror på att jag har lärt mig att andas rätt och syresätter kroppen på ett bra sätt.
Nu är det bara att jobba för att komma på topp, lite mer motion och regelbundna andningsövning så kommer jag nog på topp. Min fysik och psykiska status är 10 år yngre än den ålder jag är i enligt denna analys, 
inte illa tycker jag ;))  

Tankekorn

Ett beslut är endast en början på någonting.
När man fattar ett beslut kliver man ned i en strid ström
som för en vidare till platser man inte kunde drömma om
den dag man tog beslutet.
Paulo Coelho


Kommentarer
Postat av: soffie

mums va gott

med äppelpaj,va gott det lät med hallon i,kloka ord!

kram

2010-10-03 @ 21:32:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

mums va gott

med äppelpaj,va gott det lät med hallon i,kloka ord!

kram

2010-10-03 @ 21:33:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: lolla

gottigotti med paj....

jag lever på diet just nu för att gå ner mina extra sommarkilon...blääää

härligt att känna att du och kroppen mår bra....'

motion är aldrig fel,tycker jag.

ha en fin måndag

lolla

2010-10-04 @ 06:21:32
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Mia

Kanske man skulle våga testa den där korven...kycklingkorv, då tänker jag påäldste sonen när han bodde i Oslo. Där fanns inte falukorv, bara kycklingkorv...och han var så förbannad "VEM f** började göra korv av kyckling??? Det måste ha varit en norrman.."

Paj...jag älskar paj i olika former och jag ser att du gjort som jag L Sååå gott!!

Gott är också att läsa om hälsan, både den ena och den andra, men jag tvivlade aldrig på att det inte skulle vara så L

Jooo, damen på bilden...visst är dt så. Hon är medial, lägger stjärna för mig lite då o då...även om jag inte är närvarande. Hon är så god...och idag blev jag nästan förskräckt över allt som stämde.. L

Kram du underbara vän!

2010-10-04 @ 21:44:54
URL: http://www.matmia.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0