Det blev inte som jag tänkt.....

Ibland blir det inte som man tänkt sig......

Jag var fast besluten igår att jag skulle åka till Rättviksmarknad men så blev det inte. Ibland eller ofta kan jag säga att jag har svårt att planera, vill helst bara ta dagen som den kommer och det gäller även när jag ska göra saker. När man är sådan och lever själv blir det ofta att jag får göra saker ensam eftersom de flesta människor är planerande. Så när jag kommer på att det här vill jag göra blir det i sista minuten eller samma dag som någon aktivitet är och då har vännerna för det mesta annat att göra vilket är fullt förståerligt. Då måste jag välja att göra de själv eller strunta i det. Det är både för och nackdelar med att var spontan, när jag skriver detta kommer jag på att denna sida av mig måste bero på att jag tappar min frihetskänslan och känner mig fastlåst hmmmm.......

Vissa saker som är viktiga planerar jag också ;)

 Idag struntade jag i det, har istället rensat en massa papper och lite annat vilket känns skönt.
 
Jag har en bok som heter orakelboken som dök upp när jag plockade i bokhyllan, en bok som man ska kunna ställa frågor till och för skojs skull gjorde jag det. Frågade om om jag skulle ha åkt till Rättvik ändå fick till svar: "det är inte viktigt" hahahaha.........



Klänning gjord i blommor, vackert!!!!
En bild som jag fotade på trädgårdens dag på Mobackes

Tankekorn

För ljusets krigare existerar inte omöjlig kärlek.
Han låter sig inte skrämmas av tystnad,
likgiltighet eller avvisande.
Han vet att bakom den mask av is som folk bär,
finns ett hjärta av eld.
Utan kärlek är han ingenting.
Paulo Coelho 
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Ibland är det mycket som behöver planeras när man är en familj. Fast jag blir ganska stressad över det. Jag vill helst ta dagen som den kommer. Men det är inte så lätt med det när man är flera. Så det är både positivt och negativt att vara flera eller ensam.

Ha de

//Lena

2010-10-02 @ 19:40:12
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Mia

Tror du inte att man rent instinktivt väljer det som är rätt?? Vissa saker är egentligen inte så viktiga, även om man tror det...Kram!!!!

Mobackes...suckar...längtar redan till nästa gång jag kan komma dit L Det blir ju inte så ofta =))

2010-10-03 @ 07:22:33
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0