Var är jag på väg???

Idag har jag en sån där dag.....



Där jag funderar på var jag är på väg i livet?

 Känner att jag är på väg att lämna något bakom mig vilket skapar både sorg och nyfikenhet. Saknaden av en  vän som bara fanns där för mig när jag behövde är påtaglig just nu, någon som bara hjälpte mig att hålla ihop korthuset så att det inte rasade. Fast ibland rasade de och då fanns min vän där för mig så att jag själv kunde bygga ihop det på ett nytt och bättre sätt. Måste skratta också i alla tårarna som flödar just nu.

Både skratt och gråt är helande som tur är ;))

Livet är egentligen bra härligt om jag tänker efter, ingen dag, timme, minut eller sekund är varandra lika någonting förändras hela tiden både i oss själva och utanför oss. Ibland så kanske man tycker att livet är entradigt och händelselöst men tänker man efter så varken är eller kan det vara så, utan det är vi själva som skapar den föreställningen.

I morse började jag att läsa en bok som heter Alla goda ting är tre, av Robert Moss, den handlar om att se kraften i drömmar, sammanträffanden och fantasin.
Istället för de vanliga tankekornen tänker jag dela med detta som står i boken för att jag vet av egen erfarenhet att det stämmer:

Dömmarnas nio gåvor

1. Vi löser problem medan vi sover.
2. Drömmar förbereder oss för kommande
utmaningar och möjligheter.
3. Drömmarna håller upp en magisk spegel
för våra handlingar och beteenden.
4. Drömmarna visar oss vad vi måste
göra för att hålla oss friska.
5. Drömmarna är hemliga laboratorier.
6. Drömmarna är en kreativitetsstudio.
7. Drömmarna hjälper oss att hela vårt
splittrade jag.
8. Drömmarna erbjuder nycklar till
bättre relationer.
9. Drömmarna kallar oss till vårt
högre livsändamål.
 
De nio reglerna för sammanträffanden

1. Det finns saker som tycker om att
ske tillsammans.
2. Tankar är handlingar och får konsekvenser
3. Sammanträffande tilltar när vi
är i rörelse.
4. Livet rimmar.
5. Världen är en skog av symboler.
6. Varje bakslag erbjuder en ny möjlighet.
7. För att hitta vår väg kanske vi måste
gå vilse först.
8. Leta efter den dolda handen.
9. Själens längtan kan skapa mirakel.

Fantasins sju öppna hemligheter

1. Genom att göra en bild av våra
    blockerinar kan vi gå bortom dem.
2. Kroppen tror på bilder.
3. Om vi kan se vårt mål är vi mer än
halvägs framme.
4. Den fantastiska berättelsen jagar oss.
5. Det exixterar en plats av fantasier,
och den är fullständigt verklig.
6. Vi kan utveckla en vision för någon
som behöver en.
7. Ju starkare fantasin är, desto mindre
fantasi krävs det för att se resultaten.

Genom dessa tre saker - drömmar, sammanträffanden och fantasi - kan vi vakna upp inför det kreativalivets hemligheter. Vi blir medvetna om att vi är som magneter, att vi drar till oss människor, händelser och möjligheter som överenstämmer med vår energi och vårt sinnestillstånd. Vi förstår att det inte finns några ogenomträngliga gränser mellan det inre och det yttre, det subjektiva och det objektiva. Vi kommer ihåg att själens längtan skapar mirakel och att vårt arbetye blir bäst om vi utför det som en lek. Vi inser att drömmar handlar mindre om att sova än om att vakna upp. Och vi lär oss att det innevarande ögonblicket alltid är nu.
Allt det här är öppna hemligheter - kunskap som tillhör oss och som vi kan använda så snart vi är redo att göra anspråk på den.


Kommentarer
Postat av: lolla

hejsan

gud vilka bra drömregler du skriver, har läst hela ditt inlägg och du skriver så tänkvärda ord...

Undrar förståss vad du har för väg att vandra på som du funderar över?

jag har åxå haft såna perioder, men det har varit lugnt ett tag nu....skönt, men det är väl så livet är hela tiden.

ha det gott lolla

2009-10-28 @ 17:03:05
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Mia

Oj Christina så många aha:n det blev för mig! Kram!!

2009-10-28 @ 17:46:40
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Carina

Just den frågan har jag ställt mig själv 1000 ggr sista 2 åren utan att kunna svara på det, vet ännu inte som sagt!

Önskar jag kunde svara men icke sa nicke, det går inte! Hojjjta om du har ett svar ;-)

Kram Carina

2009-10-28 @ 19:11:12
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Så du tror jag överlever?



Känns härligt med lite back up!

2009-10-28 @ 19:39:43
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ulla

Den boken ska jag kika efter

2009-10-28 @ 19:51:47
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: soffie

har med funderat så ,vart tusan är jag på väg ?Ska det alltid va så här?

Va mycket bra du delar med dej idag,

Gokväll

2009-10-28 @ 20:52:21
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: lolla

halloj

såg ju nu att du bor i Bollnäs. Jag bor i Harmånger som ligger 2,5 mil norr om Hudiksvall...kul va!!

kram lolla

2009-10-28 @ 21:30:33
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: lolla

hejsan

du har en liten utmaning hos mig om du har lust...

kram lolla

2009-10-29 @ 18:26:42
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Har suttit nu sååå länge med ditt inlägg o jag måste säga att det känns bra när man läst det!

Skönt att få bli lite eftertänksam.



Önskar dig allt gott!

2009-10-29 @ 19:54:19
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: marie

livet är ingen lätt väg.

man glömmer att stanna upp och tänka efter ibland.

2009-10-30 @ 11:40:10
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0