Att sånt bara finns :((

I Söndags såg jag den här filmen



Den är starkt berörande och handlar om kvinnomissandel, herdesmord, samt våld och hot mot de som är gay.
Många känslostormar sattar igång inom mig när jag tittade på filmen, och då har jag ändå stött på det här genom jobb som jag har haft tidigare. Men det är ändå svårt att inse att det förekommer och att det är mer än vad man tror av dessa våldsbrott.
Ibland när man tittar på den vill man bara skrika rakt ut IDIOTER..... för att i nästa sekund gråta.
Som sagt en starkt berörande film!!!

I tisdags var jag på en heldagsföreläsning om herdesrelaterat våld och hot, mycket intressant. Det var två Eritreanska kvinnor som var och föreläste de jobbade åt en kvinnojour som hette Somaya.

På kvällen spelade jag seriespel i boule, det var dubbel så jag spelade med en vän som jag spelda mycket med förut. Det senaste 1½ året har jag inte spelat nästan någonting och inte han heller och de som vi spelade mot har spelat ganska mycket, men vi vann i alla fall. Har tränat en tre fyra kvällar nu så tydligen så sitter det i ändå lite grann.

Tankekorn

Jag önskar dig solsken på vägen
och stormar som gör din resa
omväxlande. Jag önskar dig fred
i den värld som du lever i. Och
mer kan jag inte önska dig,
förutom kanske kärlek som gör
allt det andra värt mödan.
Robert A.Ward



Kommentarer
Postat av: Mia

Så fint tankekorn....

Vet inte riktigt om jag skulle fixa att se den filmen...

Kram till dig!!!!

2009-11-18 @ 19:58:00
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag är mer den glättiga typen när det gäller filmer. Jag vill helst se amerikanska romcomfilmer

2009-11-18 @ 20:32:00
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Carina

En sån film som gör mig sömnlös gissar jag,

en sån film som jag ändå skulle vilja se.....Kram :-)

2009-11-19 @ 18:59:20
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Lena

Önskar dig en bra avslutning på veckan!

//Lena

2009-11-19 @ 20:47:40
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0