Städdag

Storstädningen har börjat

I dag kom jag igång med att stor städa trots att det var söndag, vardagsrummet fick bli första rummet jag tog tag i. Putsade äntligen fönstren  och fick upp gardinerna jag sytt hade egentligen tänkt mig dem till sovrummet men isåg att de passade bättre färgmässigt i rummet, och så fick det bli. Naturligtvis blev det rensning av prylar också för jag har ju besämt att jag inte ska ha sådant som jag inte använder, så det är bara att fortsätta att följa den tanken.



Ljust blev det också
Jag har två fönsteri mitt v-rum och jag hade sytt fyra längder gardin men när jag sätter upp gardinen i det lilla fönstret får jag för mig att jag bara ska ha en längd där. Skulle jag ändra mig så är det ju bara att sätta upp den andra också, men jag är ganska säker på att det inte blir så. för jag gillar mycket ljus.
 


Kan väl också säga att det inte är allt för ofta jag hittar gardiner för 25 kr/m men Ikea hade de i alla fall.
När jag var färdig med rummet så fortsatte jag med badrummet och efter det blev det strykning. Så nu är det bara sovrum, kök och gästrum kvar *skrattar* jag hoppas bara att jag inte är lika seg då som jag varit idag. Men det har ju gått bra i alla fall och det känns sååååå könt att jag äntligen kommit igång för detta har legat som ett ok på mina axlar. Fick upp några fler tavlor och foton också som jag inte riktigt vetat var jag skulle sätta upp.

Tack Dennis, och en stor kram till dig för att du gick och köpte sallad åt mormor så jag slapp avbryta städningen med att laga mat.

Tankekorn

Om gräs kan växa bland
betong, kan kärleken finna dig
när som helst i livet.
                                         Cher

Kram  

Kommentarer
Postat av: Mija

Jättefina gardiner!

Passar perfekt till dina färger tycker jag..



Ses till helgen.

Pussåkram

2009-07-28 @ 22:30:53
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Carina

Fint blir det ser jag, ljust och härligt!

Börjar också känna lust att greja inne igen,

lite höststök redan nu :-)

Kram Carina

2009-07-30 @ 00:04:54
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Carina

Fint blir det ser jag, ljust och härligt!

Börjar också känna lust att greja inne igen,

lite höststök redan nu :-)

Kram Carina

2009-07-30 @ 00:16:00
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Carina

Fint blir det ser jag, ljust och härligt!

Börjar också känna lust att greja inne igen,

lite höststök redan nu :-)

Kram Carina

2009-07-30 @ 00:16:07
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0