Vad är meningen???

Möte med människor

Ibland när jag möter människor och undrar jag vad det är för mening med just det mötet. Vissa möten kan röra upp så otroligt mycket känslor att man tappar kontrollen totalt. Jag har nyligen varit med om ett sådant möte, har aldrig varit med om något liknande tidigare ett kort men intensivt möte.
Visst jag vet mycket väl att när något sådant händer så handlar det om att jag som person behöver möta just den biten i mig för min fortsatta utveckling som person. Men så mycket tårar som runnit utför mina kinder och så mycket kaos som det varit i mig denna vecka trodde jag inte att en förlorad kontroll för en stund kunde skapa. 
Att bara vara i och möta känslorna har varit den bästa vägen för mig i den här situationen för att ta mig ur och landa på ett för mig bra sätt. Nu när jag skriver det här är jag otroligt glad för det här mötet, vilket jag inte varit tidigare i veckan kan jag gott erkänna.

Jag har suttit vid datorn flera gånger och skulle göra nytt inlägg på bloggen men det har bara inte gått, det har bara surrat runt i skallen och kroppen så det var bara att lägga ner de försöken. 
 
I dag har jag tagit mig en snabb härlig promenad, vissa sträckor kändes det som om jag gick i en saga, det var ett lungn och ett ljus som jag inte kan förklara i ord. Tänkte ta bilder med mobilen men insåg att det skulle ändå inte återge det jag upplevde. Gick förbi Mobackes så jag gick in där för att dricka en kopp kaffe, där träffade jag en av min tidigare arbetskamrater och en fd skolkompis som jag inte träffat på länge. Det blev en mysig pratstund innan jag gick vidare för jag skulle till min fars grav för att se hur det såg ut där. På kyrkogården stod blommorna i sin fulla prakt överallt, det var otroligt vackert. Risken finns väl att snart kommer frosten och tar dem. 



Översvämmning av vatten på gångvägen i måndags

Tankekorn

Om vi förnekar den kärlek som
skänks oss, om vi vägrar att ge
kärlek för att vi räds smärta
eller förlust, kommer våra liv att
 bli tomma, vår förlust större
                         Okänd
 


Kommentarer
Postat av: Carina

Tror jag vet vad det är för slags möte du syftar på, hade själv ett sånt i våras som fortfarande finns i mina tankar exakt VARJE dag.......något jag borde ta itu med och ska så göra, men när....

Kram Carina

2009-08-31 @ 08:45:57
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja va skoj, tycker absolut att vi tar en fika när du kommer upp om det passar oss båda, någon gång lär vi ju fåt ill det i alla fulla fall :-)

Kram kram Carina

2009-08-31 @ 18:59:01
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Soffie

fina å tänkvärda ord !

vilket bra möte du haft även om det va otroligt känsloladdat,

Hua va vatten på bilden usch va det har regnat iår,

må gott

2009-08-31 @ 21:01:36
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: kats

Vilket möte du råkade på... på gott och ont. Det är ändå mäktigt när kan vända ngt negativt till ngt så bra... mkt klokt.... mkt bra gjort.



2009-09-01 @ 17:08:29
URL: http://kats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0