Söndag förmiddag

Söndag förmiddag

Molnigt är det idag så det blir städning av gästrum idag och eventuellt sömnad av gardiner, skulle ha målat mönster på väggen i köket men har i te riktigt inspiration till det men det kanske kommer. I kväll kommer Rigmor, Helen och Anita vi ska meditera, det är ett tag sedan nu så jag ser verkligen fram till att träffa dem igen.

Jag fortsätter mina tankar kring puss o kram

Jag som person är en kram människa kan lätt krama om andra människor men idag frågar jag alltid om jag får ge en kram om det är någon som jag inte känner väl. Vissa människor vill  absolut inte bli kramade och då ska man acceptera det, för det finns ju en orsak till det också. Vissa kan säga av artighetsjäl att de vill ha en kram men när man kramar om dem så känner man motståndet. Men har de fått frågan och då har de ju kunnat göra ett val att säga nej.
Själv har jag funderat många gånger om man ska skriva kram i bloggen när man gör kommentarer hos er andra, jag har valt att göra det hos er jag skrivit hos länge och ni även skrivit hos mig, personligen skriver jag  det inte i när jag är in till en blogg första gången. Ni ska veta att jag många gånge funderat hur jag ska göra med "kram" när jag gör inlägg. Jag hoppas verkligen att om ni inte vill att jag skriver kram i mina kommentarer talar om det för mig.
Mig personligen gör det absolut ingenting, tycker det är mysigt när ni andra skriver kram i min blogg eftersom jag är sån om person.
Något jag reagerat på i mitt jobb är att ungdomarna ofta säger "älskar dig" i telefonen när de pratar med personer de aldrig träffat personligen, hmmmmmm.............. jag funderar att när man verkligen älskar någon vad säger man då???
Så egentligen är jag inte alls förvånad att man kan säga puss o kram åt en främmande människa i telefonen, men blev lite snopen att en äldre person sade puss o kram. Hör det annars nästan dagligen på jobbet när ungdomarna pratar i telefon. Har ifrågasatt det där med dem men jag har inte fått något bra svar på frågan vad det beror på att man säger så här utan urskiljning.  
Anledningen att jag reagerade på puss o kram är att jag blev så snopen att det kom från en person i ca 45 års åldern. Men det är kanske så att det är bara att vänja sig med dessa uttryck.

Den här passar väl bra till inlägget *Skrattar*

Tankekorn

Håll kvar dina drömmar!
Bevara i ditt hjärta
en lugn, hemlig liten vrå,
där drömmar kan få
en skyddad plats
att trivas och växa.
Louise Driscoll



Kommentarer
Postat av: Ulla

Jag tror att ordet kram har börjat ersätta ordet hälsningar som avslutningsfras. Fast man kan undra vart det ska sluta. Vi kanske kommer att gå tillbaka till att verkligen hålla på etiketterna.

2009-04-05 @ 13:17:25
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Mia

Jaaa Christina...kram är nog väldigt vanligt att jag säger eller skriver...men puss och kram, ja då får det nog vara lite annat än en obekant L Och att säga "jag älskar dig"...då är det djupt, för mig..det vill jag inte säga till nån annan än just den jag verkligen älskar...för det är starkt..så är det.

Å du...kram på dig!!

2009-04-05 @ 13:37:53
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Carina

Meditera med goda vänner...det låter underbart.

Känner en Rigmor i dim Kommun....men nu får det vara slut på mitt snokande ;)

Kram skriver jag till de jag känner eller blóggat med en stund och endast när verkligen menar det.

2009-04-05 @ 22:27:31
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Mia

Godmorron Christina...Gick allt väl igår? Hoppas det L

Jag har besökt mitt innersta rum ett antal gånger i helgen, och det jag fann, var gott, gott att vila i..

Tror jag ska besöka det en liten stund varje dag, tack för dina tankekorn, kram till dig!!

2009-04-06 @ 07:15:18
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åhh vad jag tyckte om den dikten.. Den fastnade..



Jag har har haft svårt med krammar sedan jag var liten, men sedan genom åren så har jag lärt mig att närhet är ju något fint.. Nu kan jag inte sluta kramas istället, mina barn kramar jag fort jag får chansen..



De en kram till en vän är så mysigt.. Bara en kram ifrån sin sambo värmer.. Det ger så mycket...



Fast jag tycker det är fint att fråga om man får ge en kram för det bygger upp så mycket, speciellt när man har haft svårt med närhet.. då blir det ännu viktigare..



Jag tror ord missbrukas lite idag.. Jag använder bara ord som jag älskar dig om jag verkligen gör det.. Bland mina kompisar så är det få som jag verkligen känner att jag älskar som vän, men tycka om är det många...



Sedan tycker jag handlignen är det viktigaste vad man gör och hur man upplever vardagen med den man lever ihop eller vännerna, barnan.. Ord är ord och handlignen är äkta..



Gug vad jag surrar känner jag skulle ju bara titta in och ge dig en påsk kram..

Hoppas du får en fin påsk...



2009-04-06 @ 08:06:11
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Sanna

=) Ville ju ge dig en kram också....

2009-04-06 @ 08:07:08
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tycker visst att du ska göra påsarna, då kan man verkligen göra dom personliga.

Ha en fin dag!

KraM

2009-04-06 @ 09:24:00
URL: http://kramaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0