En liten lägesrapport

Jobbat i går kväll och natt
Idag skulle jag åka hem och fortsätta att packa och köra ner ett lass med grejor igen, försöker köra ett lass varje dag. Min bil är ju inte så stor så det går inte in överdrivet mycket, men jag får nog springa ungefär 6-7ggr uppför mina trappor och lika många gånger nerför naturligtvis. Nu bor jag på 3:e våningen men min nya lägenhet ligger på 2:a så nu blir det motion kan jag säga. Tänk vilken stor skillnad det känns att det är en trappa mindre till den nya lägenheten. Istället för att åka hem och packa hamnade jag på akuten med barnbarnet för han gjorde illa sig igår kväll när han spelade pingis. Så här blev det



Ett brutet ben i foten, ont hade han och fick vänta ända till idag för att få det konstaterat och gipsat.
Barn är ju otroliga! Han kom på att om han böjde stortån så kom foten upp och de gjorde att han kunde gå skapligt för då kom han inte åt det brutna benet i foten. Men att stå vanligt på foten gjorde väldigt ont eller när läkarna tog på den på det brutna området.

Hela min dag gick!!!! Kände mig jättestressad inombords av det först, men försökte sedan se det positiva i det hela och  jag slapp ju springa i trappor och så fick jag ju vila ryggen en dag i alla fall. 

Så här såg det ut förra veckan hemma hos mig



Hela vindsförrådet i lägenheten (det här är bara en del), men nu är allt i den andra lägenhetens förråd, PUUUH!!!!
Nu är det "bara" lägenheten kvar!?!?!?!?!

I torsdags fick jag mitt nya kök från IKEA som jag för tillfället håller på att sätta ihop, lite pickligt men kul.

Just nu längtar jag bara till flytten är över, men jag måste ju vara ute ur den här lägenheten till sista november.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! vilken otur ditt barnbarn hade som bröt ett ben i foten.

Låter skoj att bygga kök.

Ha det bra // Anna-Carin

2008-11-05 @ 22:13:18
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: Plogflickan

Usch ja känner igen hur stökigt det är inne, håller också på att flytta. Men nu är det snart bara urstädningen kvar!

2008-11-07 @ 10:23:42
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: kats

å herregud din stackare... så mkt jobb... hoppas du får hjälp att bära och ställa i ordning.



Förstår din stress inombords... Men tänk vilket stöd för barnbarnet du gav... när han behövde dig som bäst:-)



Kramar om

2008-11-10 @ 09:17:26
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Carina

Fullt upp...var nog tur i oturen att du fick sitta där ett tag.

Hoppas det går bra för honom och att du kan flytta med klart med ro

2008-11-10 @ 20:43:34
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Mia

Hu så hemskt...just nu förstås. Tur att det går att se ett slut på det, men jag är INTE avundsjuk på dig! :-)

2008-11-15 @ 07:10:33
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ulla

Godmorgon! Oj, oj här händer det saker. Kan tro att du snart börjar vara färdig med flyttandet. Saker precis överallt är ju inte det roligaste. /Ha det bäst!

2008-11-24 @ 07:43:08
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0