Jaha då var det dags igen!!!!

Blåkulla nästa eller???? Jo för fasen varför inte ; )
så alla bloggande kvinnor vi ses väl där eller???
Själv har jag polerat kvasten så att den ska åka riktigt fort för det gillar jag. Så Pialotta det var svaret på din fråga

image304
Igår var jag och köpte min bil en Toyota Corolla 1,6 årsmodell 05, så nu är jag för första gången bilägare,oooooops.... men kul också.

Idag har jag varit och hjälpt min dotter som lider av panikångest och social fobi att handla lite till påsken. Att leva med detta är ett stort handikapp och har man inte haft det själv är det väldigt svårt att sätta sig in i hur det är att leva med detta handikapp. Men det är också jobbigt som anhörig att vara vid sidan av, för jag ser ju hur hon lider och kan inte göra något. Jo förresten det kan jan jag och jag gör allt det jag kan för att hjälpa och inte själpa vilket ibland skapar konflikter både inom mig själv och med min dotter, men det löser sig alltid i slut ändan. Hon vet att jag inte sätter "press" (egentligen inte rätt ord) på henne av elakhet utan för att hjälpa henne. 

Tänk nu har jag ledigt ända till tisdag eftermiddag, hur ska det bli jag som är van att jobba för det mesta. Men det ska bli nyttigt och skönt får väl försöka hitta på något kul. Ut och åka bil kanske??? Näe, vi får se vad jag hittar på nåt roligt blir det nog får jag hoppas.

Nu har mina hjärtan börjat dyka upp igen efter att det varit lugnt ett litet tag. Som idag tex så har jag köpt lite naturgodis mycket mandel och nötter lite torkade jordgubbar samt lite mixblandnig som är överdragna med vit choklad. Jag plockar en näve utan att titta i påsen och stoppar in i munnen, sedan tittar jag ner i påsen och vad ligger överst och rakt i blickfånget, jo ett vitt ckoklad hjärta. Tror ni att jag plockade upp det och fotade det, Yes, Yes de kan ni skriva upp att jag gjorde, på sista tiden har jag faktisk fotat varje hjärta som dykt upp framför mig. Jag har ju nu en mobil som det funkar att fota med vilket det inte gjotde med den gamla trots att jag hade kamera på den också.

Tankekornet för dagen

Vi lever alla under samma himmel,
men inte under samma horisont.
                                 Konrad Adenauer
image305

image296


Kommentarer
Postat av: Ulla

Vad roligt. Jag har oxå börjat upptäcka hjärtan. Senast på väg till jobbet så hade snön lagt sig så att det såg ut som ett hjärta. Jag fotade inte (fast jag hade kameran med mig) och det ångrar jag nu. Men jag vet...egentligen är det ingen idè att ångra saker. Gjort är gjort och det dyker nog snart upp ett nytt hjärta. I en annan skepnad.

2008-03-20 @ 18:21:40
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Marie

Jag vill önska dig en jättetrevlig påskhelg!
ha det riktigt gott!
Kram kram

2008-03-20 @ 18:27:45
URL: http://marie2u.blogg.se
Postat av: Pialotta

Toyota Corolla hade vi oxså innan, en super bra bil som vi körde så himla mycket med. Lycka till med den. Panikångest.. ja det där måste vara hemskt både för din dotter och dig som mamma.
Hjärtan är så härligt.. fota på och visst kan mobiler ta jättefina foto, jag har ju själv köpt en som tar läckra foto och så klara.. har dessa på bloggen i något avsnitt som jag la in förra veckan.. blev rätt så paff att den mobilkameran fixade det så bra.. slipper nu köpa en annan kamera.. en liten och smidig en som först var tanken:-)
Jag frågade ju på bloggen om tips förut och fick massor, men antog en modell.. Sony Ericsson så klart.. i alla fall är jag helnöjd med den. jag har min andra stora Olympus kamera, men något klumpig att ta med ibland..
Jag pausar just nu och landat på grund av kvasttankning;-)
Ha de fint Glad Påsk på dig o skönt du tittade in igen undrade ju ett tag var du blev av.
Kramar

2008-03-20 @ 19:22:02
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Christina

Jasså du har också varit ute med kvasten:)

Stackars din dotter, kan inte vara roligt det där och inte för dig heller......

Önskar dig en GLAD PÅSK
Kram

2008-03-20 @ 21:50:52
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: KATS

Glad påsk å var rädd om dig.

2008-03-20 @ 21:53:53
URL: http://kats.blogg.se
Postat av: Maria

Glad Påsk!

2008-03-20 @ 22:48:12
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Glad Påsk igen på dig! Kul att du minns lite.

Förstår lite om dig o din dotter, sambon har liknande diagnoser.....

Ha en bra o skön helg!

2008-03-20 @ 23:15:49
URL: http://Rankans.blogg.se
Postat av: Mia

Gratulerar å det varmaste till bilen! Hoppas du ska bli nöjd med den och att den tar dig till underbara platser, fast jag förstår att den blir stående i helgen nu när du använder annat fortskaffningsmedel??!! ;-)
Ha en underbar påsk, Christina!

2008-03-21 @ 10:57:08
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Milla

Ooo vilken söt och fin blogg.., riktigt trevlig att komma hit och läsa. kram

2008-03-24 @ 23:50:42
URL: http://amilas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0