Klimakteriebesvär - Sköldkötelproblem

Har fler problem med bloggen, inte bara jag, kan inte ladda bilder eller spara inlägget som utkast . Jag hade även problem igår kväll när jag skulle besöka de bloggar som jag brukar besöka, på endast ett fåtal kunde jag skriva kommentarer.

image228

I tisdags ringde jag gyn för jag ville ha akupunktur för mina svettningar eller rättare sagt klimakteriebesvär, den jag pratade med började ställa en massa frågor. Fasen tänkte jag ge mig akupunktur så jag blir fri problemen, står inte ut längre! När  frågeställningen var klar säger kvinnan på andra sidan luren jag vill att du söker upp hälsocentralen först och ber dem kolla upp sköldköteln, jag får nästan panik för hur länge får jag vänta där på en läkartid, detta är väl inte högprioritet förmodade jag.
Hade tur fick komma  dit i morse för undersökning läkaren sa att det är inflamation i skölköteln för den var hård, ont fick jag när hon varit där och tryckt också. Jag fick en noggran undersökning med stetoskopet över nästan hela kroppen. De skulle ha tagit prover om jag inte varit så klantig att jag druckit lite kaffe med mjölk i innan jag gick iväg, jag som sällan brukar äta eller dricka något innan  jag går till doktorn för jag vet att vissa prover måste man vara fastande på. Så nu måste jag gå tillbaka i morgon bitti för att ta prover. Inte sovmorgon i morgon heller, grrrrrrrrrrrr, men jag får skylla mig själv.
 Sedan är det bara och vänta kanske en dryg vecka för provsvar och då skulle jag förmodligen bli ditkallad igen. Så nu är det bara att fortsätta att vänta, svettas, ha ett skelett som består av is, sova dåligt, dålig ork och lust att göra något, ett humör som svänger upp och ner.
Jag som sprungit upp för mina tre trappor orkar nu nätt och jämt gå upp. Det kanske också förklar varför jag blivit så oerhört ledsen ett par gånger efter jul som jag själv inte förstått riktigt varför. Det är en speciell känsla som kommit båda gångerna, den ena gången grät jag i två dagar men nu sist så kunde jag hålla tillbaka tårarna men kände känslan komma så starkt. Jag har varit med om dessa situationer förr men aldrig reagerat på detta sätt. Eftersom jag när sådant händer alltid försöker se vad det beror på så gjorde jag det även den här gången, men kan inte hitta en rimmlig förklaring. Själsligen mår jag ju egentligen väldigt bra och har gjort så ett tag.
Så nu är det bara att stå ut tills provsvaren kommit.

Dagens Tankekorn

När du lossa beroendets och bindnigarnas snaror,
när de skingras och svävar bort,
kan du lyfta och flyga i frihet
i livskällans öppna famn
.
                                                                     Bandon Bays
Ha det gott Kram
305093-228


 

Kommentarer
Postat av: Mia

Åhh, hoppas, hoppas att det är förklaringen till dina problem!

2008-01-10 @ 17:22:07
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: marie

när jag tog prover för sköldkörteln, så ringde dr dagen efter, och sa att jag måste fort börja med levaxin, så nu måste jag äta medecinen livet ut.

men det provet behövde man inte vara fastande på.
hoppas att du får svaren snabbt...väntan är alltid svårast.

ha dä

2008-01-10 @ 17:48:18
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Carina

Se där du fick en grundlig undersökning, hoppas besvär blir åtgärdade nu.
Wiskye...inte min bästa dryck precis, men jag ska kanske tacka gubben som tvinga i mig ett halvt snappsglas igår kväll som medicin för min kraxiga röst..... tar nog en till nu ;)

2008-01-10 @ 17:48:44
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Carina

Se där du fick en grundlig undersökning, hoppas besvär blir åtgärdade nu.
Wiskye...inte min bästa dryck precis, men jag ska kanske tacka gubben som tvinga i mig ett halvt snappsglas igår kväll som medicin för min kraxiga röst..... tar nog en till nu ;)

2008-01-10 @ 17:49:00
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Maria

Du ska se nu att allt ordnar sig, antingen om det är det ena eller andra eller båda två.
Tack för kommentaren om min Lo, jag blir glad må du tro:)
Fick veta av annan bloggare att blogg.se nu har uppgraderat sin server så vi får hoppas vi slipper problem i framtiden.
Sköt om dig!

2008-01-10 @ 18:54:16
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: mimmi

Hoppas du snabbt får svar....tänk vad inskränkt man kan vara bara för man är i en viss ålder så tror man att det är klimateriebesvär....bra att akupunktören inte bara tog emot dig för att få en kund !!

2008-01-10 @ 19:27:01
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Ulla

Fy, vad det låter jobbigt med allting för dig just nu, men vilken tur att du fick läkartid så snabbt ändå. /Kram

2008-01-10 @ 19:41:56
Postat av: Pialotta

Ja du det här var långt jag kommer in senare och läser allt:-)
Det kan faktiskt vara något helt annat så bra du kommer till doktorn snart. Visst har man en del besvär i vår ålder.. Antikrundan nu.. den ska jag se..
Förresten artisterna som sjöng inne på Kafferasten är den låt jag skriver om och Winnerbäck med Miss Li.. låten vann ju årets bästa låt.. läste du inte:-)
Kramar min varma vän..

2008-01-10 @ 20:02:47
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Helen

Inte roligt men det är bra med en rejäl koll. Det blir säkert bra så måste man tänka även om det inte är det lättaste.
Ha det riktigt gott o glöm nu inte att du får låta bli kaffet i morgon ;)
Kram

2008-01-10 @ 20:59:58
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Marianne

Ja usch vad jobbigt det är när man svettas och inte får sova. Själv har jag inte de problemet tack och lov. Jag blir "bara" blossande röd med jämna mellanrum. Inte heller så kul. Men jag har inte så mycket problem att jag behöver medicin. Bra att dom hittat felet hos dig, men inte så kul att man måste medicinera livet ut.
Ha en bra dag. Kram

2008-01-11 @ 08:47:21
URL: http://marianneekwall.blogg.se
Postat av: Mija

Skickar över en varm varm kram och ENERGI till dig ♥

2008-01-11 @ 15:57:41
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Mija

Skickar över en varm varm kram och ENERGI till dig ♥

2008-01-11 @ 15:57:45
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Carina

Hade hoppats på att det var fel på min sköldkörtel jag också eftersom jag hade/har alla de sympton som du har. Prover visar att något är fel men inte den tydligen, de har röntgat den till och med utan att se något fel trots att proverna visar att det är fel någonstanns i kroppen!
Jaja, hittar det kanske till sist får jag hoppas!
Kramkram Carina

2008-01-12 @ 21:18:23
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0