20080101

Året börjar med snöväder, och jag själv börjar året med att gå i morgonrock hela dagen, bra början va? *skrattar*

Några härliga minnen från året som varit

image202

Trettondag Jul barnbarnen och sonen hemma hos mig

image203

Solnedgång med rekordfart på Sicilien, Lena fotade jag hann inte ens få upp kameran, gissa om vi blev så snopna att vi bara skrattade och det kan jag skratta åt fortfarande när jag tänker på det.

image204

Lena och jag på en liten resturant i gamla stan i Cefalu

image205

En semester med mycket läsa, sol, bad, gående och framförallt skratt. Härligt!!

Efter Sicilien var det jobba hela sommaren började blogga i Augusti och det blev en till resa fast då styrdes färden till Cypern den här gången två veckor.

image206

Vinfesteval!
Här visade de loka producenterna av vin upp sig och man fick prova olika viner. En vinflaska ingick i inträdet som man fick hämta själv från någon producent plus att man fick en flaska att fylla på och ta med sig hem. Det var mest vin och mat på denna festival.

image207

Irisch Coffee på eftermiddagen efter badet.

image208

Vägen från hotellet till stranden inte långt plus att det fanns pool på taket,
det var 14 dagar med 35-40 graders värme och i vattnet mellan 33-35 grader.
 Så det blev mycket sol och bad kan jag säga.

Vid hemkomsten fick hade jag fått mitt Diplom för min utbilning, hade kämpat med min uppsats och äntligen fått den riktigt färdig i juli. Jag förstår inte att varje gång jag bestämt mig att sätta mig med uppsatsen då hände det något som var känslomässigt jobbigt för mig så jag klarade inte av att samla mina tankar. Men tillslut lyckades jag sätta mig över det som hände och göra den, det kändes helt underbart när jag stod där med diplomet i handen.

image209

En härlig Middag på Axmarbrygga en söndag i början på september, mina barn, barnbarn, min sons sambo och min fd make Urban
I fönstret står den vackra blombuketten jag fick av dem för att jag fått mitt diplom. De är helt underbara!
Jag kan också tillägga att maten på Axmar brygga var helt underbar, jag åt en fisktallrik och om jag inte minns fel så var det tre olika fisksorter med en underbar sås, det bara smalt i munnen. Dit igen Jaaaa, men då önskar jag att det är sommar och sol.

image210

Här är det sockervadds ätning på Tomteland, Urban, Dennis, Adam och Ida
 Vi hade en härlig dag tillsammans.

image211

Tollens guldgruva, det måste det kikas på!

Jag vill nu ge Urban en stor vacker

image212

Dels för det han gått igenom under förra året och den fina vänskap vi kan ha efter vår skilsmässa.
Det uppskattar jag verkligen.

image213

Under detta år har jag förföljts av hjärtan de har dykt upp i en massa olika situationer, de har liksom bara funnits där framför mig helt plötsligt, senast häromdagen så låg det ett vitt hjärta i papper på golvet framför mig.
Har funderat mycket vad det beror på men vet inte alls, de finns finns bara där helt plötsligt, visst är det härligt men jag förstår inte alls varför det är så här. Men jag ska kanske inte förstå allt heller.

Därför sänder jag nu massor med villkorslös kärlek till Malin, Dennis, Tony, Mija. Adam, Ida, Urban och alla mina härliga vänner ingen nämd och ingen glömd.

Nu ett nytt år med nya möjligheter!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka härliga minnen, bilder och så fina ord du har till dina nära och kära... Ha en god fortsättning på det nya året!

2008-01-01 @ 18:21:22
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Carina

Bilder jag längtar efter just nu!
Gillar inte det här mellanläget som är nu,
antingen eller för min del!
Sommar eller vinter helt enkelt :-)
Kramkram Carina

2008-01-01 @ 19:06:43
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: mimmi

Härliga bilder.....Cefalu var deär
3 dagar för 5 år sedan mysig liten stad !

Hjärtat......ja det finns en värme för dig ....blunda så kommer du också se ett hjärta! Kanske finns det en person i hjärtat eller fler..
Ta till vara kärleken!

Och god fortsättning!

2008-01-01 @ 19:17:38
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Marianne

God fortsättning på dig med. Vilka härliga bilder från semesterresorna. Och Cypern som jag älskar. Åker dit 14 dagar i september.

2008-01-01 @ 20:20:48
URL: http://marianneekwall.blogg.se
Postat av: marie

vackra bilder! Tänk vad man minns mycket när korten kommer fram=)
Ett riktigt gott nytt år till dig från mig!
Kram

2008-01-01 @ 20:47:06
URL: http://marie2u.blogg.se
Postat av: Carina

Det slår aldrig fel, jag får jämnt en så härlig känsla när jag läser dina inlägg om dina tankar och om de du håller av.

2008-01-01 @ 21:29:14
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Ulla

Tack för att du delade med dig av dina upplevelser under 2007. Ha en bra dag!

2008-01-02 @ 07:38:24
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Mija

All kärlek ♥

2008-01-02 @ 15:46:48
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: X-et, fd maken Urban

Oj! Man får tacka. Kram

2008-01-02 @ 20:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0