Tänkvärt

Hittade tändsticksaskar i dag med dessa tänkvärda texter.

VAR här
Stanna i varandet, våga vara kvar i närheten,
bara busigt bada i härochnuet.
Luta dig tillbaka i närvarons fåtölj
ännu en kort sekund.
Välkomna allt som vill tala till dig,
VAR här.
                       
Lina

image62

Var SANN
Lev din väg, det som är rätt för dig.
Det är så helande.
Det genljuder i hela kroppen, i känslorna,
i tankarna, och själen är med.
Nära dina kära, nära dig Själv.
Lev i sanning i närhet i nuet.
DET är att leva.
                        Lina

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har övat på nuet idag precis som i första texten! Jag ägnade eftermiddagen åt att va med hösten, gick promenad i solen i bolongern utan mobil och utan klocka. Och på platser där det var extra mycket färg och sol, stannade jag och stod still en stund med ansiktet mot solen och andades från magen som du sa. Så var jag helt bara i nuet och kände att det lucktade tallbarr och det kändes som jag gick i en sagobok för allt var helt lugnt.
:)

2007-09-27 @ 20:28:06
URL: http://annaeriksson.blogg.se
Postat av: Christina

Anna, vad avundsjuk jag blir,det låter helt ljuvligt. Själv har jag varit inne och i sängen mesta delen av dagen. Kram

2007-09-27 @ 21:42:14
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: Anna

ja det var helt underbart... tråkigt att du inte mår bra, hoppas du mår bättre snart! Kram

2007-09-28 @ 21:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0