Städat klart

Gissa om det känns skönt nu när jag gjort en storröjning här hemma.

image23

Har hållit på och städat i en och en halv dag, jag har nog inte bara städat min lägenhet utan även i mig själv (själsligen) förstod jag imorse när jag vaknade. I natt har jag nämligen drömt mycket starka drömmar som jag kom ihåg klart och tydligt i morse när jag vaknade. Nu är jag en sån person som kommer ighåg många drömmar men ibland blir det extra kraftfulla och tydliga, drömmarna i natt var bådadera. Just nu känner jag bara att jag mår så enormt braaaaaaa.

Alla människor drömmer varje natt men vi kommer inte alltid ihåg vad vi drömmer om, vissa människor kommer aldrig ihåg vad de drömmer. De som kommer ihåg sina drömmar kan lära sig mycket om sig själv och bearbeta olika händelser i livet som vi är med om. Om man aldrig kommer ihåg vad man drömmer så kan vi faktisk träna oss att börja komma ihåg våra drömmar, en förutsättning är förståss att vi vill komma ihåg dem. Det är ett bra sätt att komma framåt i sin personliga utveckling.

Kommentarer
Postat av: Mija

Jag kommer ju ihåg det mesta IN I DETALJ, nästan så att det kan bli för mycket ibland. Men jag försöker också lära av mina drömmar, jag tror att de säger något till mig, att de har ett budskap.. Hur vridna och knasiga de än kan verka, så finns där något att hitta... ett budskap, en händelse, en förmaning.. Bra att du mår bra!! ♥

2007-09-13 @ 09:20:16
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Anna

Jag brukar också oftast komma ihåg vad jag drömmer varje natt. Ibland drömmer jag jättestark i symboler så jag verkligen kan utläsa saker från dem. Nu tex när jag stressat massor så drömde jag häromnatten att jag satt i en bil som körde i typ 200 km/h och höll på att köra av vägen hela tiden, sladd i varje kurva och jag kunde inte stanna.

2007-09-13 @ 20:30:58
URL: http://annaeriksson.blogg.se
Postat av: Christina

Mija, oftast får man vända på det man drömmer plus att om man drömmer om speciella ting så får man känna efter vad betyder denna sak för mig eller hur ser jag tex på en häst. JU mer man tyder desto mer lär man sig ett bra sätt är att skriva upp drömmarna samt lite första tankar runt drömmen för att senare gå tillbaka och spinna vidare på drömmen. Då kan det helt plötsligt stå helt klart vad den betyder. KRAMMIIIZZZZ

2007-09-13 @ 20:35:57
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: Christina

Anna, ja den drömmen talar ju tydligt tycker jag. Kram

2007-09-13 @ 20:45:01
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: Anna

Ja, ibland ser man tydligt. Jag brukar skriva ner dem ibland när det känns som det finns budskap i dem... I vintras drömde jag jättemycket sånna där drömmar. Jag drömde en gång att jag var kidnappad och inlåst fast det var hemma hos mig och ändå var det jag själv som låst dörrarna. Tre dörrar. Såg tydligt hur jag stängde en dörr, låste, stängde nästa, låste, nästa, låste. Och sen fattade jag inte varför jag var kvar där inne när det var jag som låst och jag hade nycklarna..
Kram

2007-09-13 @ 21:10:25
URL: http://annaeriksson.blogg.se
Postat av: Christina

Anna, har du försökt någon gång när du haft en sådan dröm att bestämma dig för att låsa upp dörrarna genom att gå tillbaka in i drömmen det går faktiskt det behövskanske lite övning men det går.
Kram

2007-09-13 @ 21:33:33
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: Anna

Hur menar du? Genom att somna om?
Då förra hösten och vintern drömde jag nästan som en följetong ett tag... Jag har det nedskrivet. Att jag först var i en korridor med en blå dörr och en rosa dörr men jag visste inte vilken jag skulle in i. Ingen hade handtag. Sen en annan natt förstod jag att jag ändå kunde öppna dem genom att gå fram till en för när jag gjorde det mötte någon mig och det fanns värme där.
En annan gång drömde jag att jag var vilse i jättedjup snö och jag hittade andra människor i snön som lagt sig ner. jag sa till dem att vi måste fortsätta, vi får inte ge upp och lägga oss ner för då kommer vi frysa ihjäl. Så vi gick och gick, sen kom det folk som letade efter oss och tillslut kom vi in i värmen...

2007-09-13 @ 22:17:40
URL: http://annaeriksson.blogg.se
Postat av: Anna

Och en gång för ett tag sedan drömde jag att min lägenhet brann och jag ringde brannkåren och de sa
-Vi har inte tid nu, vi ringer upp dig.
Då sa jag
- Men ni måste ju komma NU för annars är det försent!
Men dem ringde aldrig upp så då började jag släcka själv och tillslut såg allt släckt ut. Men sen kom folk jag kände och sa att
"Anna du borde nog se till att brandkåren kommer hit ändå och släcker ordentligt för det kan ligga kvar glöd ändå som kan börja brinna igen närsomhelst".
Det är faktiskt ganska intressant att tolka sina drömmar...

2007-09-13 @ 22:23:40
Postat av: Christina

Anna, antingen om man kan soman om vilket inte alltid är så lätt eller så bestämmer man sig nästa kväll när man går och lägger sig att låsa upp dörraran. De kan då komma en annan dröm men ha samma betydelse som den dröm man ville förändra, eller så lägger man sig ner och slappnar av som att meditera går in i drömmen igen men låser upp och öppnar dörrarna som är stängda. Jag måste säga att du har mycket talande drömmar. Kram

2007-09-14 @ 08:13:47
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: Anna

Det kanske nästan var lite så jag gjorde då tror jag... för jag fick nästan fortsättning på dem ibland...
För jag var först i korridoren, sen en natt gick jag in i en dörr. En annan natt gick jag tillbaka hem till en plats där jag bott förut, det var en jätteskranglig hiss upp och jag ville inte släppa in folk dit så jag låste med hänglås om mig när jag väl kom in, och när jag kom in var mitt gamla rum nästan tomt men det fanns ändå kvar saker i skåpen som jag trodde skulle ruttnat bort (som mat i köksskåpen som fortfarande var färsk fast det gått jättemånga år).
Hm...
Kanske ska försöka gå in i drömmarna igen nu för det var ett tag sen jag drömde så där starkt. Menar du att man kan hjälpa sig själv genom att reda ut saker i sina drömmar?
Kram

2007-09-14 @ 11:28:38
Postat av: Christina

Anna, det är precis det jag menar. Kram

2007-09-14 @ 19:19:38
URL: http://mammastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0