Semestern slut

Nu Är Semestern slut för den här gången!
Jag har i alla fall haft 14 HÄRLIGA dagar på Cypern med mycket sol, bad och jag känner mig utvilad och full av energi. Jag mår med andra ord JÄVLIGT bra, (hoppas inte Ida, mitt barnbarn, läser det här för då får jag på "moppo" eftersom jag svärde) Skrattar.
Jag hamnade i Larnaca på hotellet Atrium, hotellet hade pool på taket och ber på taket. Det var ca 100 m till havet och stranden, Det blev ungefär varannan dag vid poolen och havet, temperaturen var mellan 35-38 grader i luften (skuggan) och mellan 31-34 grader i vattnet. Var till Aiya Napa och träffade min son med familj en dag, det var kul och mysigt.



Här äter vi lunch tillsammans det var dyrt men fräscht och gott

image12

Tony, Mija och Ida vid stora poolen


image14

Tony, Mija och Adam solar och blir bruna



     

Sedan blev det vinfestival i Limassol, med mycket vin och mat.

Eftersom jag gillar att gå har gått mycket de här två veckorna och jag insåg att Larnaca är en stad som man inte kan gå fel i, hur än jag gick hamnade jag alltid tillbaka på huvudgatan som gick till hotellet.  Hittade några små resturanger lite på sidan som var mysiga och med god mat. Pizzan och glassen var inte lika god här som på Sicilien så det blev inte mycket av den varan den här gången, men mycket sallad blev det dessa varmycket fräscha och goda. här fick man ofta citron till maten som man skulle pressa över och man fick krydda själv för det var dåligt kryddat. Till Cypern ska man inte åka om vill ha en billig semester för det är inte billigare än i Sverige utan snarare lite dyrate. Jag förundras över alla fina bilar som jag sett bilmärken som BMW, Mercedes, Toyota var mycket vanliga, men jag såg också Rols Roys här. Fick veta av en guide att bilen är mycket viktig för cyprioten.

Ja det här var lite från min semestertripp till Cypern, nu är det bara att börja planera var jag vill åka till våren har tänkt mig två veckors ledigt då.


Kommentarer
Postat av: Mija

Hm.. (hoppas att ingen ser fotona..) *brrr*
;)

2007-09-06 @ 20:30:57
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Christina

Mija vad menar du med? Det det är ju häliga semesterbilder på er som jag Älskar. Puss o Kram

2007-09-06 @ 21:01:37
URL: http://mammastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0