Andlighet

Hörde Paulo Coelho prata på TV 4 nyhetsmorgon han sa om andlighet: "strunta i andligheten det viktiga är att komma i kontakt med sig själv "vilket ger mig???????
 
Andlighet för mig är när kropp, själ, känsla, och intellektet är i balans och jag är kontakt med mig själv, jag lever mitt liv med att vara här och nu . Andligheten ligger inte utanför mig utan i mig som jag ser det. Mina livs erfarenheter säger MIG att det är andlighet. Vilket jag kan erkänna att den uppfattningen har jag inte alltid haft. Jag läser gärna Coelhos böcker, men jag behöver ju inte ha samma uppfattning som honom för det som tur är. En favorit bok  som jag har är

image64

Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät.
Den här boken har jag faktiskt läst två gånger och känner att jag skulle kunna läsa den igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0