Spegel, spegel

Spegel spegel på väggen där säg mig Du vem som vackrast i världen är.

image102

Speglar är för endel ett hatobjekt men kan också vara det motsatta. en spegel kan sätta igång många känslor och tankar så nu undrar jag
vad väcker, tänker, känner du när du ser spegeln?
I morgon kommer mina tankar, känslor och vad den väcker i mig.

Nu till gårdagens undran om Grodan vad den är för mig.

För det första så tycker jag att den här grodan var väldigt vacker, min första tanke när jag såg den var "är det drömprinsen", sedan gick mina tankar igång. Grodan för mig är både ful och vacker. Den ser både grov ut med den stora kroppen men har också något skört över sig med de smäckra benen som den tar sig fram med stora hopp, trots sin stora kropp(nu blev det rimm helt plötsligt :) ). En bild jag har är att den sitter på ett stort näckrosblad och njuter av livet.

Kommentarer
Postat av: Mia

Spegel....Om man bortser från att man kritiskt ska granska sig själv, så tycker jag att det rent estetiskt är vackert med speglar. De speglar ju inte bara dig själv, dina känslor, utan även rummet och har förmågan att lyfta ett helt rum och att förstora.

2007-10-18 @ 11:45:00
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: marie

OM MAN SKA TITTA PÅ SEJ SJÄLV I SPEGELN, NEJ.
JAG HAR MÄRKT HUR OLIKA SPEGLAR ÄR, JAG HAR EN SPEGEL DÄR JAG SER SMALARE UT, I ANNA SER JAG TJOCKARE UT. ÄNDÅ SKA DET NÄSTAN VARA SPEGLAR I VARENDA RUM.

2007-10-18 @ 12:01:11
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Anna-Carins:kafferep

En spegel för mig,är något jag speglar mig i när jag sminkar mig och blåser håret tort.Men också något vackert,går lika bra att ha vackra speglar som vackra tavlor.
Ha det bra / Anna-Carin

2007-10-18 @ 14:39:51
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Gunilla

Jag tror att om man känner sej tillfreds med livet så blir spegelbilden vackrare.... Är man deppig och tittar sej i spegeln så önskar man att det inte fanns några speglar...Så känner jag som fått smaka på livets avigsida....Ha det gött och kramis på dej..... P.S. Ska fråga mamma när mina släktingar från Bollnäs var född. Återkommer med det senare....

2007-10-18 @ 16:15:17
URL: http://ganilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0