Tack!

Tack alla goa bloggvänner för alla era kramar idag ni ska veta att det värmer hela mig.

Jag vill också passa på och tacka er alla för alla fina kommentarer jag får av er, de värmer verkligen.

image141
Till er Alla för att ni lyser upp min och mitt bloggande.

När jag började blogga visste jag egentligen inte varför jag gjorde det, det bara liksom blev. Men idag inser jag att det är mycket för att träna upp mitt skrivande och lära mig sätta ord på sådant jag upplever, känner och ser. Detta har inte varit ett naturligt uttrycksätt för mig eftersom jag från det jag gick i lågstadiet har trott att jag inte varit en teoretiker utan en praktiker. Jag hade nämligen en lärare som var väldigt elak mot mig vilket gjorde att istort sett hela min skoltid blev förstörd. Min föreställning om mig själv har varit att jag kan inte stava eller skriva, räkna osv. Men när jag för några år sedan började läsa in gymnasiekompetens insåg jag helt plötsligt att jag klarar av allt det där utan problem egentligen, men det har satt mycket djupa spår i mig. Så skrivandet är fortfarande ingen självklar utrycksform för mig.

En annan fråga jag har till mina bloggvänner som jag brukar besöka nästan varje dag, så undrar jag om det är OK att jag länkar till er ni vet säkert vilka ni är eftersom jag ofta skriven en kommentar när jag är in till er.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Min vän...

Vad jag är glad att jag hittade till dig... eller kanske var det tvärtom? Men det känns oväsentligt i sammanhanget - du berör, och du skriver så bra!

Du skrev om tacksamhet... och när jag läste det så tänkte jag: "Ja, men precis så är det!" Tack för dom orden..!!

Du får väldigt gärna länka till mig om du vill...jag lägger gärna till dig på min blogglista! För du har så mycket vackert här som bör läsas...

Stor och varm kram...

2007-11-12 @ 23:32:52
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Carina

Visst växer man genom att våga skriva, känner igen mig i det du skriver om att man har sett sig som en praktiker.
Det är genom mitt politiska intresse och när jag gick omvårdnadsprogrammer som vuxen som gjort att jag vågar göra mig hörd genom skrift.
Fast jag har svårigheter ibland med stavning ect.

Länkar gör jag ofta när bloggvänner skrivit något som jag vill föra vidare ;)

2007-11-13 @ 00:10:38
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Ulla

Skolan kan vara en mardröm bl.a. om man får pedagoger som inte passar att arbeta med barn och ungdomar. Länka på! Bara kul!

2007-11-13 @ 06:44:55
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: marie

det är visst vanligt, att det man får uppleva i barndommen, sätter sina spår, resten av sitt liv.
jag tycker att du skriver jättebra, och många nyttiga tankar,så att man själv börjar fundera på sej själv.
du får gärna länka mej, om du vill
ha en bra dag

2007-11-13 @ 07:30:15
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Lillepip

Helt vklart att du får länka t mej om du vill ,jag gör det gärna!!Må gott,pip

2007-11-13 @ 08:59:08
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: Kicki

Jag tycker mycket om att läsa det du skriver, du sätter så ofta ord på det jag känner och jag får också nya insikter. Och när du publicerar nåt jag skickat blir jag jätteglad!
Kram/ Kicki

2007-11-13 @ 12:24:49
Postat av: Anonym

Vet du att jag har ungefär samma upplevelse somdu från min skoltid, en lärare som fick mig att tro
att jag inte klarade av ett ämne i skolan, matte!
Sitter fortfarande i faktiskt, skulle behöva läsa in på komvux men det blir inte av, livrädd att inte klara av det! Jodå, du kan skriva och det vÄLDIGT bra också, kramkram Carina

2007-11-13 @ 19:44:53
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Jag tycker du är en klar skribent Christina.. du delger mig massor av läsvert i alla fall.. Visst lär man hela tiden då orden sätts på pränt.. gillar din blogg, då du blandar friskt.. gillar det där. Visst får du länka mig (om du vill).. jag länkar ju dig:-)
Kramkram

2007-11-13 @ 22:50:50
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Mia

Jag tycker att du skriver väldigt bra, så jag trodde nog att det var ett starkt ämne för dig, svenskan...??!!

2007-11-14 @ 17:12:28
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0