Klippning

I går var jag till min väninna Lena på HÅR o SÅNT och klippte mig. Jag hade själv tonat håret dagen före. Mina barn brukar säga när jag får för lång utväxt "- Är det inte dags nu" också tittar de på min utväxt. Mitt hår växer så fort att så på sex veckor har det blivit nästan 2 cm, jag håller med dem det är inte vackert skulle jag inte färga håret vore jag nog nästan helt vit. Jag är inte mogen för att låta det växa ut ännu.

Men igår när jag kom till jobbet sa en av tjejerna "- Harru klippt dig, Du ser ju mycke yngre ut nu Jö"
Kan ni gissa någon som sög i sig det hon sa, skrattar...........

Jag kan säga att jag varit med om tvärt om också, En gång när jag varit till en frisör som skulle vara väldigt duktig och inne på frisyrer , Min dyraste klippning någonsin kan jag säga.
När jag var färdigklippt åker jag ner till stan för att handla tittar till i ett skyltfönster och inser då först hur jag ser ut. Det blev ner med huvudet och snabbt hem. Väl hemma så kommer min man hem, han tittar på mig säger "- samma frisör som mormor", då kommer tårarna. Efter ett tag kommer sonen hem och säger samma sak gissa om det bara blev för mycket just då, rusade in i sovrummet slängde mig på sängen och stortjöt , Då var jag inte gammal inombords kan jag säga ; ) . Men det värsta av allt det var samma frisör sombrukade klippa min mamma som klippt mig. JAAAAA Jissees hur det kan bli, tur idag skrattar jag åt det. Finns det fler med liknande minnen?

Så är blir det nog nästa gång eller hur Lena och Mija.

image126

leeeeeeer........................... ;  )

Kommentarer
Postat av: marie

jodu, att håret ska va så känsligt, känner man sej snygg i håret, då sträcker man på ryggen och är glad, när man inte varit till frissan på länge, då känner man sej äldre än vad man är, livet hänger på håret, tror jag, hihi

2007-11-01 @ 17:11:24
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Mia

Där behövs det varken mössa eller halsduk! *L*

2007-11-01 @ 20:13:27
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Helen

Tackar :)
Så det kan bli! Inte roigt när det blir fel med håret, det beatyder det mesta för utseendet känns det som ibland. En gång hoppasde jag in hos en frisör när jag var på stan o frågade om de hade ngtn tid ja visst o en ½ timme, sagt o gjort. Väl i stolen tycker hon att det hade varit snyggt med en kortare frisyr på mig o min kära mamma håller med! Jag hade ganska långt hår då, Plötsligt har hon bara klippt av mitt hår vid örat!! så jag var tvungen o klipppa en kort frisyr men med lite längre överhår, trodde jag skulle MÖRDA henne o så säger min mamma men det var ju snyggt! Kanske det men Jag ska bestämma inte frisören om man inte gett henne frie händer förstås. Det tog ju bara 2 år innan håret var ok igen.
Ha en fin dag
KrAM

2007-11-02 @ 09:02:46
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Mija

Hm... jaa... ibland vill man köpa en jättestor stickad mössa som man kan dra ner över hela ansiktet.. SE MIG INTE! ungefär.. skrattar.. Men det är ju bara hår.... det växer ut igen ;)

2007-11-02 @ 15:11:51
URL: http://mammamija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0