Alptoppsmaränger

Här kommer ett receptet på maränger som verkligen är supergoda
( Mia frågde om det)

.
Johans  ALPTOPPSMARÄNGER        150º ca 40 min (sega i mitten )


100 g äggvita 

250 g strösocker

lättrostade mandelflarn


Värm äggvitan till 60º. Vispa sedan smeten hårt tills den kallnat. Rosta gärna mandelflakes och blanda ner dem i smeten. Klicka sedan smeten på en smord bakplåt, de ska vara stora.

Denna bild tog jag fram för att visa storleken ungefär på marängen men vet inte vad dessa kallas.
image146

Det går ju att blanda i choklad också om man vill. Men de är farligt goda som de är utan choklad.

Jag gorde en google sökning på alptoppsmaränger  för jag tänkte att jag skulle hitta en bild, men glömde att klicka i bild. Gissa om jag först blev förvånad och sedan full i skratt. För den första hänvisningen som stod på sidan var en hänvisnig till en kommentarssida på min blogg med de gröna vantarna som  första bild då måste jag bara skratta. Jisses hur det kan bli, men jag fick en rolig stund i alla fall.  

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Dom såg ju jättegoda ut....måste prova. Ha en fortsatt trevlig dag...

2007-11-16 @ 15:53:42
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Mia

Ååååå, tack snälla du! Det var jätterart av dig.. :-)

2007-11-17 @ 13:55:26
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0