Tillbakablickar

Jag har haft min väninna Anette här hos mig, vi lärde känna varandra för 7 år sedan och när vi träffas blir det oftast  intressanta samtal om livet och personlig utveckling. I dag när vi satt och åt på Tassilis i Söderhamn och åt lunch berättade hon att hon hade suttit och summerat året som gått och hur intressant det var att titta tillbaka och se att målen hon satt hade uppfyllts utan att hon tänkt speciellt på det under året. Hon ställde frågan till mig "Om du tänker tillbaka på året som gått vad har hänt med dig och ditt liv under året?". Det var verkligen intressant och givande att börja tänka efter och se hur året har varit. En mycket tuff tid fram till maj månad och sedan lättade det mer och mer. Tänka efter vad har jag lärt mig och hur jag hade känt mig både före och efter de olika händelserna som varit under året. Var stod jag utvecklingsmässigt i fjol vid den här tiden och var är jag nu. Har bestämt mig att när jag är ledig i juldagarna så ska jag försöka skriva ner allt och göra en sammanfattning av det gångna året. 

Så nu ger jag Dig några tankeväckande frågor om du vill

 Om Du tänker tillbaka på det gångna året vad har hänt med dig och ditt liv det gångna året? Vad har varit positivt, negtivt, var det som du upplevde negativt så här i efterhand så negativt egentligen? Växte du som person av det och i så fall hur? Fick du ut något positivt av det du upplevde som negativt och jobbigt?

image186
God natt

Ps Jag kan berätta att jag är en stor favorit av Tassilis resturant och pizzeria så jag passar alltid på att gå dit när jag är till Söderhamn.Har en favoriträtt där pasta med Madam blå och räkor, kan längta efter den ibland för det är inte  så ofta som jag åker till Söderhamn.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag satt själv nyss och skrev ett inlägg om just de där tillbakablickarna men har inte lagt upp det än...
Det jag kom fram till var att ska jag sammanfatta 2007 med ETT ord kan jag inte säga annat (med risk för att låta väldigt negativ) än ÖVERJÄVLIGT. Året har varit det absolut värsta i mitt liv, jag har aldrig gått igenom så tunga perioder och när det äntligen började kännas bättre så avslutas året med att en av mina närmaste vänner tar livet av sig.

MEN. jag vet inte om jag kan säga att jag ångrar något jag gjort för jag har ändå lärt mig så mycket och handlat utifrån det jag visste just då.

Man lär sig något av allt och det känns som jag lärt mig mer om både mig själv och andra detta året än jag annars gjort på fem år.

2006 var jag stark och självständig, sedan blev jag svagare men nu har jag börjat hitta tillbaka till den jag en gång var, och nu har jag fått så mycket ny styrka så det känns som jag kan klara vad som helst under 2008.
Alltså, 2007 var ett hårt krig på många sätt, men överlever man krig tror jag att man klarar mycket därefter.

2007-12-13 @ 00:23:09
URL: http://annaeriksson.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Tillbakablickar har jag oxså på det gångna året liksom på hela mitt liv.. tänkte på att summera mitt en dag.. vet inte.. får se om det dyker upp på en blogg senare.. jag har anledning att summera och tillbakablicka.. nu går åren så himla fort vet du..
Lucia är här med sitt ljus och strålar med sitt vackra leende.. nu har jag korat årets BloggLucia:-9 Nyfiken på vem jag valt.. titta inom vet jag..
Sätter ner en korg med luciagott i din hall här:-)
Luciakram

2007-12-13 @ 09:01:45
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Jag har inte mycket att komma med där,en enda lång väntan på att FK ska infria löftet om en utredning.
Kanske det här nya året ser bättre ut.
Kram på dig/ Anna-Carin

2007-12-13 @ 13:20:25
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: marie

jag har oxå konstigheter för mej när jag handlar.
jag klämmer på bröden, för känna hur färska dom är.

ha dä

2007-12-13 @ 17:25:55
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Mia

I det stora hela ett "mellanår" för mig men nu ska jag blicka framåt och göra det bästa av den tiden..
Trots att jag är Söderhamnare, så har jag bara varit på Tassili en enda gång, så går det när man har det för nära...*L*

2007-12-13 @ 18:39:48
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Åsa

Det jag tycker är fräckt med livet är när man tittar tillbaka på sitt liv (inte bara sista året) så verkar allt stämma. Jag valde så och då hände det och så vidare. Hade jag gjort annat val så hade kanske inte det hänt mig.jag är tacksam för mina val.
Tänk så hemskt att titta tillbaka på sitt senaste år och upptäcka att "skit" inget har hänt. vad hade man gjort?

2007-12-13 @ 21:41:50
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: Carina

Tänker lite snabbt bakåt och tycker att på jobb sidan så har det varit stadigt och lugnt, men en längtan till att få göra något mer och utvecklas lite...kan vara på gång efter årsskiftet.
Privat så är allt som vanligt (gift snart i 20 år med för och nackdelar) förutom att jag blivit bloggtagen och husvagnsägare,den står bara på mig och det känns lite häftigt faktiskt ;)

2007-12-14 @ 22:53:28
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Nicolainelly

Hello, I found you at Altavista. You have wealth of information on your site and a nice design. Greetings from Germany

2009-03-26 @ 10:19:04
URL: http://nicolainelly.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0